Чи може штучний інтелект сайт просунути?
штучний інтелект сайт

«Вбивця» або помічник: чи зможе штучний інтелект сайт наповнити та просунути?

Вже кілька місяців зацікавлена інтернет-спільнота бавиться, експериментує, лякається, розчаровується — одним словом, користується чатботом ChatGPT на основі штучного інтелекту та робить власні висновки. Зокрема, чатбот став «страшилкою» для копірайтерів, адже він вміє генерувати унікальні тексти на велике розмаїття тем. Цілком очікувано виникла думка: новий інструмент здатний замінити копірайтера. Тобто, він може зберегти купу грошей власнику сайту та позбавити роботи сотні (якщо не тисячі) спеціалістів. Чи правда це? Чи зможе штучний інтелект сайт наповнювати самостійно? Ми розібралися.

Для початку: що таке ChatGPT?

Це чатбот, який працює на нейромережевій мовній моделі GPT-3.5. Його розробила лабораторія OpenAI (до речі, серед її інвесторів скандально відомий Ілон Маск). Проєкт офіційно доступний з 30 листопада минулого року. Наразі аудиторія чатбота перевищує 100 млн людей.

Користувачі можуть взаємодіяти з цим продуктом у формі діалогу. Буквально можна ставити питання (або давати завдання) та отримувати результат. У процесі спілкування система не лише дає відповіді, але й вчиться.

Чатбот здатен будувати цілком «живий» діалог. Крім того, віднедавна він доступний українською мовою. Співгромадяни вже награлися ChatGPT досхочу: питали у нього рецепти борщу, цікавилися, коли помре путін або навіть намагалися робити біржові прогнози.

Та чи не найголовніше — здатність чатбота генерувати тексти. За цю опцію одразу ж «вчепилося» чимало спеціалістів. Зокрема, Роман Скрупник (копірайтер відомої компанії, яка спеціалізується на системах безпеки), згенерував та виклав у себе в блозі текст, створений штучним інтелектом.

На зауваження про те, що текст поверхневий, він висловив таку думку: контент, створений ChatGPT, можна використовувати як основу для подальшого редагування та наповнення змістом.

Ми вирішили сформулювати власну думку про чатбот.

ChatGPT VS живий копірайтер: хто кого?

Отже, експеримент: копірайтеру та чатботу даємо однакове завдання на написання тексту з ключовими словами. Тема «аірдроп криптовалюти». Ключові слова: «airdrop криптовалюти, що таке аірдроп криптовалюти, користувачі, безкоштовно, монета».

Ось що вийшло у копірайтера:

Ось такий результат згенерував штучний інтелект:

В принципі, тексти можна назвати рівними (хіба що результат у копірайтера більш «людяний» та розрахований на аудиторію, яка хоче розібратися у темі). Проте бачимо недоліки тексту від ChatGPT:

  • проблеми з відмінюванням слів;
  • повтори слів у одному або у сусідніх реченнях;
  • відсутність заголовків.

Тобто, згенерований штучний інтелектом контент дійсно потребує допрацювання, редагування, покращення. Тож власник сайта все одно буде вимушений наймати спеціаліста: якщо не копірайтера, то редактора. Забігаючи наперед, скажемо, що ринок вже відреагував на цю тенденцію: на біржах фрілансу з’явилися вакансії контент-менеджерів, які мають генерувати контент, редагувати та розміщувати його.

Це значить, що копірайтери «всьо»?

Насправді не все так просто. Умовно (дуже умовно!) тексти для сайтів можна поділити на дві категорії:

  1. Контент для SEO просування. Містить ключові слова та запити. Має повідомити пошуковій системі, якій темі присвячена конкретна сторінка сайту, щоб вона досягла хороших результатів у ранжуванні.
  2. Контент «для людей». У цих текстах головне — сенс, а ключові слова мають невисоке значення (їх може взагалі не бути). Призначення контенту — покращення поведінки користувачів, формування лояльної аудиторії, підвищення довіри до проєкту тощо.

Отже, як працює з такими категоріями текстів ChatGPT:

  • тексти для SEO генерує, проте не завжди включає туди потрібні слова. Доводиться подавати декілька запитів. Крім того, є проблеми з відмінюванням;
  • тексти «для людей» виходять загальними: без конкретики, прикладів, посилань, роз’яснень;
  • як і будь-яка штучна система, чатбот може помилятися: створювати логічні, структуровані речення з повною маячнею у контексті.

У спільноті контент-мейкерів вже сформувалася думка: чатбот здатний замінити «дешевих» копірайтерів (бо вони теж пишуть просто і без заглиблення у тему), або ж йому можна доручити написання простих SEO-текстів (бо їх зазвичай читає лише пошукова система).

Частково це вірно. Але будь-який контент, створений штучним інтелектом, потребує як мінімум вичитки та редактури. А це не так вже й просто. За нашим власним досвідом, написання статті вручну займає у 1,5 раза менше часу, ніж генерування тексту з правильною структурою та доведення його до нормального стану.

Чим може бути корисним чатбот?

Насправді цей інструмент дуже корисний, і не лише для генерування контенту. Наприклад, йому можна наказати переписати текст:

Або перевірити текст на помилки. Щоправда, деякі поради системи досить дивні:

Або перекласти текст:

Чи замінить чатбот копірайтера?

Зарано казати про повноцінне використання штучного інтелекту як альтернативи роботі копірайтера. Система досить вдало може впоратися з простими завданнями, а от для розв’язання складних доведеться формулювати купу запитів. Крім того, будь-який результат потребує доопрацювання.

Звичайно, можна (теоретично) згенерувати тексти, розмістити їх на сайті без виправлень та навіть досягти певних результатів у просуванні. Проте це рівень для нішових сайтів, які не претендують на будь-які лідерські позиції та не мають сильних конкурентів.

Зрештою, сам штучний інтелект погоджується з цим:

Тож наш вердикт: чатботом можна і треба користуватися для роботи над контентом, просто не розглядати як повноцінну альтернативу живому автору.

До речі, створити сайт під ключ можна на тій сторінці.

АЛЕ: система вчиться. Крім того, на підході конкуренти: META анонсувала власний чатбот, який буде потужнішим за ChatGPT. Тож рано чи пізно будуть створені моделі, які навчаться генерувати контент на рівні живих авторів. Коли це буде — сказати важко. Проте копірайтери все одно будуть потрібні. Принаймі, штучний інтелект у цьому впевнений:

Пошуковик не обдуриш: штучний інтелект сайт може наблизити до санкцій

Google вже навчився розпізнавати згенерований за допомогою ШІ текст на сайтах і понижує такі ресурси у пошуковій видачі. Система розпізнавання згенерованого контенту використовує ряд факторів:

  1. Стиль. Згенерований ШІ контент відрізняється від тексту, написаного людиною. Він може бути більш формальним, менш креативним або містити повтори.
  2. Лексичний склад. Штучний контент містить слова та фрази, які рідко використовують люди.
  3. Структура тексту. Контент від ШІ часто має нелогічну структуру або повтори.

Система розпізнавання тексту постійно вдосконалюється. Тож факторів, які вона враховує, насправді набагато більше. В цьому контексті, освіта в Німеччині(образование в германии), з її високими стандартами і доступністю для іноземних студентів, може виступати як відмінний помічник у підготовці фахівців, які зможуть створювати і наповнювати якісний контент. Тому популярна нині практика безкоштовної генерації текстів для наповнення сайтів призведе до повного краху: такі ресурси неможливо просунути у ТОП видачі, вони матимуть погану репутацію й розцінюватимуться як спам. Штучний інтелект сайт не просуне: потрібно, щоб вебресурс створили та наповнили люди.

Пошир цю статтю в соцмережах!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on reddit
Share on telegram

Контактні дані

або напишіть нам

Контактні дані

або напишіть нам

Дякуємо за звернення!

Наш менеджер зв'яжеться з Вами протягом 30 хв.